Lista produktów marki Nestle
Początki firmy sięgają roku 1867, kiedy to Henri Nestlé, osiadły w Vevey (Szwajcaria) chemik z Frankfurtu, opracował i wdrożył do produkcji pierwszą na świecie odżywkę dla niemowląt na bazie mleka.
Pierwszym konsumentem produktu Nestlé było niemowlę, któremu miejscowi lekarze nie dawali szans na przeżycie? Nie tolerował on bowiem mleka matki a także żadnych konwencjonalnych substytutów pokarmu kobiecego.
Odżywka zyskała ogromną popularność po tym, jak dzięki jej zastosowaniu ocalono życie niemowlęcia, a już kilka lat później Farine Lactée Nestlé sprzedawane było na dużym obszarze Europy.
Początki firmy sięgają roku 1867, kiedy to Henri Nestlé, osiadły w Vevey (Szwajcaria) chemik z Frankfurtu, opracował i wdrożył do produkcji pierwszą na świecie odżywkę dla niemowląt na bazie mleka. W tym samym czasie w Szwajcarii rozwijała się firma Anglo-Swiss Condensed Milk Company należąca do braci Charles'a i George'a Page' ów, która wkrótce rozpoczęła produkcję mleka skondensowanego a później także własnej odżywki mlecznej. Obie firmy konkurowały ze sobą, by na koniec połączyć się w 1905 pod nazwą Nestlé & Anglo-Swiss Condensed Milk Company. W tym czasie prowadziły już działalność nie tylko w Szwajcarii, lecz również w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii.
Rozwój Nestlé przebiegał dwutorowo: wewnętrznie poprzez m.in.: wprowadzanie nowych wyrobów oraz zewnętrznie – przejęcia i fuzje firm. Do grupy wyrobów bazujących na mleku i odżywek dla niemowląt dołączyły z czasem czekolada i wyroby cukiernicze, kawa, produkty kulinarne, mrożonki, napoje, produkty dla gastronomii i żywność dla zwierząt domowych.
Ekspansja międzynarodowa Nestlé rozpoczęła się już w XIX wieku i była kontynuowana. Rok 1908 to początek działalności w Australii. W 1921 roku w Brazylii rozpoczęto produkcję słodzonego mleka skondensowanego. W 1938 r. Max Morgenthaler wynalazł pierwszą kawę rozpuszczalną na świecie i opatentował ją na zlecenie Nestlé. Pierwsze małe brązowe puszki kawy NESCAFÉ trafiły do klientów dokładnie w piątek 1 kwietnia 1938 roku. Po II wojnie światowej, w 1947 roku, nastąpiła fuzja z Nestlé Alimentana Co S.A., i w portfolio Nestlé pojawiła się marka Maggi. Przełomowym dla Nestlé był rok 1977 – kiedy to zaczęła ona funkcjonować pod nową nazwą obowiązującą do dziś – Nestlé S.A. Na początku lat 90’ powstała spółka joint – venture Nestlé S.A. i General Mills Inc. pod nazwą Cereal Partners Worldwide. Zajmuje się ona produkowaniem i dystrybucją płatków śniadaniowych,i jest drugim co do wielkości producentem płatków śniadaniowych na świecie. W 2001 roku Nestlé S.A. zakupiło światowego producenta karmy dla zwierząt – Ralston Purina; nowa organizacja po połączeniu z należącym do Nestlé biznesem North American Friskies występuje pod nazwą Nestlé Purina PetCare Company. Ostatnia akwizycja miała miejsce w 2007 roku i dotyczyła zakupu od koncernu Novartis – marki GERBER. W ten sposób Nestlé umocniło swoją pozycję na światowym rynku odżywek dla niemowląt.
Nestlé jest największą firmą spożywczą świata oraz światowym liderem w produkcji odżywek dziecięcych, mleka w proszku, kawy rozpuszczalnej, lodów, wód mineralnych oraz karmy dla zwierząt. Zgodnie z przyjętą strategią Dbania o Zdrowie, Dobre Samopoczucie i Prawidłowe Odżywianie (Nutrition, Health, Wellness) nie tylko oferuje zdrowe i odżywcze produkty, ale też chce być partnerem żywieniowym i edukować społeczeństwo jak podejmować właściwe decyzje żywieniowe.
Nestlé sprzedaje swoje wyroby w ponad 130 krajach świata, z czego 98% poza Szwajcarią. Posiada 456 fabryk w 84 krajach i zatrudnia 280 tyś. pracowników na całym świecie.
W 2009 roku wartość sprzedaży wyniosła 107,6 mld CHF, przy zysku operacyjnym na poziomie 10,4 mld CHF. W połowie 2009 roku wartość sprzedaży wynosiła 52,3 mld CHF, a zysko netto był na poziomie 5,1 mld CHF.
Nestlé jest największym inwestorem w badania i rozwój w branży spożywczej. Posiada 28 centrów badawczo-rozwojowych, zatrudniających 5000 specjalistów zajmujących się badaniami nad żywieniem oraz doskonaleniem produktów. Głównym zadaniem Nestlé Research Center jest pomoc w realizacji misji firmy Nestlé – Good Food, Good Life. Idea prowadzenia badań naukowych towarzyszy Nestlé od początku istnienia firmy, czyli od 1867 roku.