Lista produktów marki Ranbaxy
Firma Ranbaxy zaczęła aktywnie działać na rynku polskim w 1997 roku. Pierwsze produkty wprowadzone na rynek farmaceutyczny odniosły ogromny sukces.
Firma Ranbaxy zaczęła aktywnie działać na rynku polskim w 1997 roku. Pierwsze produkty wprowadzone na rynek farmaceutyczny odniosły ogromny sukces. Były to leki z grupy fluorochinolonów: Cifran (Ciprofloxacinum), Zanocin (Ofloxacinum) i Norbactin (Norfloxacinum). Bazując na sukcesie jaki odniosło wprowadzenie na rynek tych leków, wprowadzono kolejny produkt jakim był Vercef (Cefaclorum) - pierwszy na polskim rynku lek generyczny oryginalnego preparatu.
W następnych latach zarejestrowano i wprowadzono do obrotu kolejne nowoczesne antybiotyki: Ramoclav (Amoxicillinum + Acidum clavulanicum), Rantaksym (Cefotaximum), Oframax (Ceftriaxonum). Antybiotyki stanowią historycznie najważniejszą gupę leków w portfelu firmy, który jest ciągle rozwijany i wzbogacany o nowe leki, np.: Ceroxim (Cefuroximum); Klabax (Clarithromycinum) i inne.
W pierwszej połowie 2003 roku firma rozpoczęła działalność w segmencie kardiologicznym wprowadzając preparat Celipres (Celiprololi hydrochloridum) – betabloker III generacji, a w drugiej połowie roku produkt Ramicor (Ramiprilum) – nowoczesny ACE Inhibitor. Oba produkty spotkały się z bardzo dobrym przyjęciem przez lekarzy i pacjentów, co zostało potwierdzone przez wysoką sprzedaż tych leków, która w 2004 roku wyniosła ponad 1,4 mln PLN, w roku następnym (2005) - 2,2 mln PLN a obecnie wynosi blisko 5 mln PLN. Portfel leków kardiologicznych jest ciągle rozwijany i na początku 2007 roku został wzbogacony o preparat Ranopril (Lisinoprilum) - lek stosowany między innymi w leczniu nadciśnienia tętniczego. w 2009 r firma Ranbaxy wprowadziła lek z grupy statyn - Pravator (Pravastatinum natricum) z obecną (2011 r) sprzedażą na poziomie ponad 1 mln PLN. w połowie 2011 r wprowadzono kolejne produkty kardiologiczne - lek Sortabax (Losartanum kalicum) i Sortabax HCT (Losartanum+Hydrochlorothiazidum).
Pod koniec 2006 roku firma prowadziła działania wspierające wprowadzenie na rynek, preparatu o nazwie Melobax (Meloxicamum) - nowoczesny niesterydowy lek przeciwzapalny. w chwili obecnej lek ten jest stosowany przez ok. 16 000 pacjentów miesięcznie.
W połowie 2007 roku firma Ranbaxy wprowadziła na rynek preparat Citabax (Citalopramum) - lek przeciwdepresyjny, o wyjątkowo bezpiecznym profilu działania. Produkt ten spotkał się z bardzo dobrym przyjęciem przez lekarzy i pacjentów. w następnych latach planowane jest wprowadzenie kolejnych leków psychiatrycznych.
Początek 2008 roku to również intensywne działania promocyjne w segmencie leków gastroenterologicznych, związane z wprowadzeniem do sprzedaży nowoczesnego inhibitora pompy protonowej - Lansoprazolum (nazwa handlowa Lanbax). Produkt ten będzie stanowił początek lini leków gastroenterologicznych promowanych przez firmę. Zgodnie ze strategią firmy w 2010 r wprowadzono kolejny lek z grupy IPP - Pantoprazolum pod handlową nazwą Ranloc.
W 2009 r firma Ranbaxy rozpoczęła działania w zakresie poszerzenia portfolio leków marki Ranbaxy. Początkowo wprowadzono lek Finaran (Finasteridum) a w połowie 2011 r wprowadzono kolejny produkt urologiczny - Alfabax (Alfuzosini hydrochloridum).
Według danych IMS za rok 2011 marka Ranbaxy zajmuje 55 pozycję wśród wszystkich firm farmaceutycznych w Polsce. Wzrost sprzedaży produktów marki Ranbaxy na polskim rynku możliwy jest dzięki intesyfikacji działań promocyjno - marketingowych dotyczących produktów nowo wprowadzanych na polski rynek oraz wspieranie sprzedaży już istniejących produktów. Systematyczny wzrost sprzedaży produktów marki Ranbaxy potwierdza wysoka jakość leków oraz duże zapotrzebowanie wśród lekarzy i pacjentów.
Obecnie w firmie Ranbaxy Polska Sp. z o.o. pracuje 117 osób, w tym 85 osób stanowiących zespół terenowy odpowiedzialny za utrzymywanie kontaktów ze środowiskiem lekarskim, aptekarskim i hurtowym. Od 2006 roku zespół terenowy podzielony jest na dwie grupy promocyjne: Rambo 1 (35 przedstawicieli medycznych) oraz Rambo 2 (35 przedstawicieli medycznych). w 2008 roku utworzono trzecią grupą promocyjną - Rambo 3 (15 przedstawicieli medycznych). Wszyscy przedstawiciele firmy przechodzą bardzo intensywne i profesjonalne szkolenie z wiedzy o produktach oraz zagadnień medycznych z nimi związnych.